Logo Tasarımında Renklerin Önemi !

Şirketinizin veya size özel logonuzu gören kişiler için hangi duyguları uyandırmak istiyorsun? Logosunu her gördüğü zaman aynı duyguyu nasıl yaşatmak istersiniz? Birçok zaman tasarımcının ilk aklına gelen şey renk değildir…

Bu yüzden işte sizlere renk psikolojisinin logo tasarımında nasıl kullanıldığı konusunda bilgilendirmeler.

Renklerin tasarımlardaki oynadığı rollere 4 önemli sebep,

  • Anlık; Renk izleyicide neredeyse anlık duygu ya da mesaj çağrıştırır. Bu mevcut olan en güçlü sözel olmayan iletişim yoludur.
  • Zihinlerimiz önceden programlanmış; Yeşil ışık yandığında gideriz. Rengi hoş görünmeyen yiyeceklerden uzak dururuz. Arkamızda yanıp sönen kırmızı ışıklarda duracağımızı biliriz. Renk günlük yaşamımızın her dakikasında rol oynar.
  • Renkler kültürlere göre değişir; Renkler farklı ülke ve kültürlerde farklı anlamlar taşır. Bu yüzden izleyicinin gördüğü şeyden ne anlam çıkaracağını bilmemiz gerekir.
  • Yaşamın tüm alanlarında önemli bir role sahip; Renk birinin iştahını bastırır, insanı acıktırır, üzer, mutlu hale getirir ve hatta onlara güç hissi bile verebilir.

42 Ortak Duygu (ve hangi renkler rol oynar)

Aradığınız duyguyu nasıl uyandıracağınızı biliyor musunuz? İşte size bir “hile listesi”. Bir göz atın ve sizi temin ederim istediğiniz duyguyu yansıtacağınız güçlü bir logoyu tasarlamanız daha kolay olacaktır.

  • Aksiyon ve macera? Kırmızı
  • Karşılanabilirlik? Turuncu
  • Saldırganlık? Kırmızı
  • Takdir – Pembe
  • Dikkat? Kırmızı, sarı
  • Yetki? Siyah, mavi, mor
  • Sakinlik? Mavi, kahverengi, pembe, yeşil
  • Dikkat? Sarı
  • Güven? Mavi
  • Yaratıcılık? Turuncu
  • Merak? Sarı
  • Haysiyet? Mavi
  • Sürücü ve enerji? Turuncu, kırmızı
  • Coşku? Turuncu
  • Kadınlık? Pembe, mor
  • Eğlenceli? Turuncu
  • Nazik? Pembe
  • Şükran? Pembe
  • Yüksek ruhlu? Turuncu
  • Mutluluk? Pembe, sarı, kırmızı
  • Uyum – Yeşil
  • Sağlık ve şifa – Yeşil
  • Masumiyet? Pembe
  • Aşk? Kırmızı, pembe
  • Lüks ve refah? Mor, yeşil
  • Gizem? Mor, siyah
  • Doğa? Yeşil, kahverengi
  • Tutku? Kırmızı
  • Pozitiflik? Sarı
  • Şakacı? Sarı, pembe
  • Romantik? Pembe, mor
  • İmtiyaz? Mor
  • Basitlik? Kahverengi, siyah, beyaz
  • Gelişmişlik? Mor
  • Maneviyat? Mor
  • Güç? Kırmızı
  • Başarı? Mavi
  • Gelenek?  Siyah
  • Sakinlik? Pembe, yeşil, mavi, beyaz
  • Güvenilir? Mavi
  • Sıcaklık? Sarı
  • Gençlik? Pembe, turuncu

10 Genel renk ve karşılıkları

Şimdi bir de ters açıdan bakarak, önceden oluşturduğunuz logonun doğru hissi karşı tarafa verip vermediğini inceleyebiliriz. Altta popüler renkler ve logo tasarımında kullanılan yaygın anlamlarını bulabilirsiniz.

  • Kahverengi – Doğa ve ağaçlık kesimi temsil eder. Genellikle basit ve nötrdür çünkü yasal ve inşaat logoları için kullanılır.
  • Beyaz – Evrensel barış sembolüdür. Sadelik, saflık, kısırlık ve ışıltıyı temsil eder.
  • Mor – Genellikle lüks ürünler ve eğitim ile ilgili logolarda kullanılır. Bu soğuk ve sıcak özellikleri, kültürü, telif ve gizem anlamına gelir. Ancak, ender görülen bir renktir ve nedense pek çok tasarımcı bu rengi kullanmaktan çekinirler.
  • Mavi – Mavi, genellikle yetki ve güvenlik duygusu temsil etmektedir. Tıp, hükümet ve Fortune 500 şirketleri kullanır. Saygınlığı ve bağlılığı temsil ettiği için en fazla kullanılan renktir diyebiliriz.
  • Yeşil – Bu renk genellikle yenileme ve yaşamı temsil eder. Yatıştırıcı, huzur duygusunu uyandırmak, aynı zamanda kıskançlık ve deneyimsizlik için kullanılır. Genellikle çevre dostu şirketlerin logoları için kullanılır.
  • Sarı – Bu renk izleyiciyi ikileme düşürebilir. Dikkati ve korkaklığı ya da mutluluğu temsil eder. Bu çoğu zaman dikkat çekmek için ve sıcaklık duygusunu oluşturmak için kullanılır. Ancak, aynı zamanda izleyici için baskın olabilir ve izleyicinin gözünü yorabilir.
  • Turuncu – Kırmızı ve sarının niteliklerini birleştirir ve yaygın bir oyunculuk duygusu yaratmak için, duygu iştahını uyarmak için kullanılır. Logoda neşeyi öne çıkaran bir renktir. Bu sayede logodaki enerjiyi göz önüne çıkartır.
  • Kırmızı – Kırmızı, ilgi çekmek için en sık kullanılan en yoğun renktir. Ayrıca, açlık etkisi, hızlı nefes almaya teşvik ve bir kişinin kan basıncını yükseltmek için kullanılır. Güç, saldırganlık, canlılık ve en çok da aşk duygusunu barındırdığı için en çok kullanılan renklerden biridir.
  • Pembe – Bu renk masumiyet hissi oluşturmanıza yardımcı olur. Bu eğlence, oyunculuk ve incelikler ile ilişkilidir. Genellikle, bir logoya kadınsı bir yetenek eklemek için kullanılır. Yatıştırıcı olması sebebiyle sağlık, kozmetik ve ilişkiyi öne çıkaran logolarda kullanılır.
  • Siyah – Teknik olarak renk yokluğu en güçlü ve en otoriter renktir. Genellikle, zarafet ve gelenek gibi basitlik anlamına logolar kullanılır.  Hemen hemen her türlü logolarda kullanılır.